Det finns mycket att lägga pengar på när man ska ha barn

Det är mycket som behövs när det är en bebis på väg! Vi behöver köpa en ny bil, en barnvagn och en massa annat som man inte har en aning om ännu 🙂 Volvon är för liten för att få plats med både barnvagn och hund. Så vårt viktigaste sökkriteria är stort lastutrymme. Det finns en del att välja på. Jag lägger mig inte i så mycket vilken sorts bil det blir. Jag har bara vissa märken som jag INTE vill ha. Det är jag som kommer köra den mest så den ska vara bra för mig att köra.

Sen kommer vi till barnvagn….vilken djungel! Det finns ju hur mycket som helst att välja på. Vi vet knappt vad det är vi ska titta på. Men man lär sig och vi har tittat en del på nätet och fått lite tips. Den ska vara smidig och liten när man fäller ihop den. Sen ska den fungera bra på grusvägar eftersom vår vanligaste hundrunda är en grusväg. Men som sagt, det finns mycket att välja på så det är väl bara att ge sig ut och titta och prova 🙂

One thought on “Det finns mycket att lägga pengar på när man ska ha barn

  1. Ja det kostar endel! Sen skiftar behoven hela tiden. Om ni vill ha en som blir liten hopfälld så kan jag rekomendera babyjogger. Gå in och kolla på deras hemsida. Den finns i många olika modeller. Jag tänkte köpa en babyjogger city mini gt till Alva, Andre är inte lika sugen:-P. Säg till om ni vill ha hjälp.

Kommentera

