Äntligen maj!

Då har äntligen härliga maj månad kommit!

Månaden börjar med lite förvirring när det gäller dagarna. Igår trodde jag först det var lördag och sen söndag. I dag kändes som en måndag och imorgon är det fredag. Smått förvirrande faktiskt, men imorgon är det alltså helg igen. Det ser vi fram emot! Det blir kalas i Helsingborg och även en tur för att titta på barnvagnar. Är det någon som har något tips, så tar vi gärna emot det! Det är mycket att sätta sig in i nu, både bil och vagn.

Pysselmaja...

Pysselmaja…

...och hennes söta lillasyster

…och hennes söta lillasyster

Igår började jag isolera på övervåningen. Ja, ni läste rätt. Jag började. Givetvis fick jag den svåra uppgiften att göra en massa småbitar med vinklar. Kändes som värsta matteuppgiften och det var inte helt lätt för mig. Men en bit av takkupan blev isolerad och det kändes bra! Vi får väl fortsätta med det i helgen. Erik har snart murat färdigt den ena gaveln. Det är ett tråkigt arbete som kräver hur många säckar med murbruk som helst. Sen är det andra sidan kvar 😉

Kommentera

