Utläst bok och frukost i trädgården

Nu har jag läst ut Pepparkakshuset. Det gick ganska fort, jämfört med hur det har gått med läsandet på sista tiden. Men den här boken var bra och var lättläst. Den hade ett oväntat slut, vilket var bra. Författaren ledde in en på helt fel spår, vilket gjorde den mer spännande. Jag kan definitivt tänka mig att läsa fler i samma serie.

I lördags åt vi frukost ute i trädgården för första gången i år! Det var en väldigt varm och skön dag. Vi ville inte gå in, men vi hade inte mycket val. Huset kallade och Erik fortsatte riva upp golvet på övervåningen. Jag hjälpte till med det jag kunde = inte så mycket 😦

Nu är jag mitt uppe i lite städning och röjning. Jag ska också hinna med att behandla en orkidé som har fått ullöss. Sen är det ny vecka igen. Den innehåller bla. en friluftsdag, vilket jag ser fram emot. Det är inte långt kvar till betygen ska sättas och det känns lite stressigt. Det är så mycket man vill hinna med! Man får försöka tänka på alla bra saker man har hunnit med istället 🙂

 

Kommentera

