Älskar glass

2013-05-28 20.55.57

Polkaglass. Det får mig att tänka på när jag gick i mellanstadiet. En dag när pappa kom hem från jobbet hade han med sig en massa stora lådor med glass. Jag skulle gissa på att det var 5 liter i varje låda. Han är ingenjör och hade jobbat med någon frysare där de fryst glass. Jag vet inte om det var glass som hade blivit över eller om pappa frivilligt tagit med sig glassen hem, glassälskare som han är. Mamma fick rensa ut frysen för det var inte mycket mer än glassen som fick plats. Vilken lycka det var för mig och syrran! På kvällarna fick vi välja vilka olika smaker vi ville ha. En av smakerna var polkaglass. Gott minne!

2 thoughts on “Älskar glass

Kommentera

