Semesterlunk

Det är inte mycket som händer egentligen. Erik har gått in på sin sista semestervecka och jag är inne på min sjätte! Galet vad tiden går. Men vi klagar inte, det är sovmorgnar, mycket hemmafix och ett lugnt tempo.

I dag har vi målat dynboxen som Erik har satt ihop. Bilder kommer antagligen imorgon när sista lagret färg är på. Det blev så himla mycket bättre än de man kan köpa.

Jag läser en del böcker. Jag har en lista med nya ungdomsböcker som jag betar av efterhand som jag känner för det. Nu kommer jag ju inte jobba på ett år, men det är inte fel att få lite mer inspiration som man kan använda i undervisningen framöver.

2013-07-30 21.25.40

Ikväll läste jag ”Jag är en pojke med tur”. En bok som är skriven av underbara Monika Zak. Boken handlar om Esmet som kommer från Afghanistan och hur han flyr därifrån till Sverige. Den var bra, men väldigt kort. Läste den på typ en timme.

Kommentera

