Sista veckan

Så är jag nu inne på sista semesterveckan. Nästa måndag är det dags för jobb igen. Erik har börjat jobba idag, så jag och Siri är hemma själva nu. Känns lite tråkigt. Speciellt eftersom Erik inte jobbar skift just nu, så blir nog dagarna lite längre.

Det börjar bli lite tungt nu och på fredag ska jag till barnmorskan. Efter det blir det besök där en gång i veckan tills det är dags. Det är ganska jobbigt nu när det är så varmt. I lördags när det var nästan 30 grader hade jag ingen energi alls. Vi har i alla fall hunnit med att måla köket en gång, så snart är det färdigt. Erik fick lite hjälp av Frederik i lördags så nu är allt golv utrivet på övervåningen och nya reglar har börjat komma på plats. Skönt när det händer saker 🙂 Men när jag tittar upp blir jag mest bedrövad. När det inte ens finns ett golv känns det lite läskigt. Snart byggs det ju på nytt istället.

Lite lunch ute i hammocken blir det nu i sällskap med Siri och boken jag läser just nu. Jag är helt inne i den, den är så bra! ”Den senila skalbaggens tröst” heter den. Jag berättar mer om den sen när jag har läst ut den.

One thought on “Sista veckan

Kommentera

