Mina fiender

Jag har just nu två fiender. Värmen och flugorna. Jag håller på att bli galen känns det som! I dag har det varit ännu en dag med olidligt varmt väder. Det är inte kul att vara höggravid i uppemot 30 graders värme. När jag och Siri tog morgonpromenaden var det molnigt och svalt. Yes, tänkte jag! I dag kanske man kan orka göra något. Men ganska snart blev det  varmt och soligt.

Eftersom det inte finns någon energi behöver jag vila. Jag tänkte att jag skulle sova en liten stund. Ha ha, tänkte flugorna, det ska du inte! De var på mig med jämna mellanrum så att jag säkert inte skulle somna. Inte lyckas jag döda de heller, jag är för långsam 😦 Till slut lyckades jag somna till lite i soffan. Då vaknade jag en liten stund senare av att svetten rann i ansiktet på mig. Detta gör givetvis under på humöret.

Jag funderar allvarligt på att leta fram det där myggnätet som vi köpte inför Malaysiaresan och sätta det över sängen…

Kommentera

