Läsvärt!

När jag vaknade idag såg jag bara moln och tänkte ”yes”! Äntligen lite svalka. Jag och Siri hann precis gå vår morgonpromenad innan regnet kom och nu åskar det också. För en som är höggravid är detta underbart! Det ser ut som att det ska bli lite svalare nu framöver och det låter mycket bra tycker jag.

Jag tittade på min lista över hur många böcker jag har hunnit läsa i sommar. (Ja, jag har en sån lista 🙂 Jag håller just nu på med min 16:e bok! Ganska bra tycker jag. Jag har alltid läst mycket, men denna sommaren har jag nog hunnit med fler än vanligt. En del har ju varit ungdomsböcker, så de går ju fortare att läsa, men ändå. Jag får ju passa på nu innan bebisen kommer 🙂

2013-08-08 11.02.31

Nu har jag läst ut en jättebra bok som jag måste rekommendera! ”Den senile skalbaggens tröst” heter den. Den handlar om en svensk som hamnar i fängelset Bankok Hilton i Thailand. Han försökte smuggla droger ut ur landet. Författaren skriver väldigt ingående om hur livet var på insidan för honom och hur han lyckades skapa sig en dräglig tillvaro. Det är skrämmande att läsa om hur jävligt det kan vara och då hade han det ändå bättre än de flesta andra för han var västerlänning och fick hjälp av ambassaden. Hade man lite pengar kunde man fixa det mesta. Han hjälper även en kompis att fly från fängelset och då slängs han i hålan och för att inte bli galen skapar han relationer med krypen och katterna som finns där.

Kommentera

