Långhelg

Erik var ledig igår, så vår helg började redan då. Det blir en helg med massa fix, inte så ovanligt. Igår åkte vi en massa ärenden och fick lite fixat. Bland annat köpte vi den där byrån som ska agera som skötbord till den lille/lilla. På kvällen satte jag ihop den och nu är den på plats. I dag har jag roat mig med att fixa ordning i hallen. Garderob skulle flyttas och nya byrån skulle in. Nu ska jag bara fixa så att vi kan få så mycket förvaringsplats som möjligt. Men först blir det en liten välbehövlig paus i sängen med en bok.

Erik fortsätter där uppe med att sätta nya reglar som det nya golvet ska ligga på. Att han orkar, tänker jag ofta.

I går var vi hos Maria, vår barnmorska. Allting såg bra ut. Vi blev lite skrämda när hon sa att bebisen i princip var klar och kan komma när som helst! Jikes! Den får gärna vänta 5 veckor till, för vi är inte redo. Fast frågan är om man någonsin blir det?

Kommentera

