Tillbaka på jobbet en vända

Då var jag tillbaka på jobbet. Första dagen var bra, vi fick lyssna på en jättebra föreläsning av Balli Lelinge. Han pratade om vikten av att skolan har ett bra värdegrundsarbete. Han pratade om  mobbning, kränkande behandling och diskriminering. Han var en bra föreläsare och det blev en bra början på terminen.

Det var jätteroligt att träffa alla goa kollegor igen! Givetvis var det mycket snack om magen och att den hade växt 🙂 Det känns lite konstigt att vara tillbaka och att jag bara ska jobba i två veckor. Det är planering nu första veckan och nästa vecka ska jag följa min klass, som nu blir en åtta. Det blir en bra avslutning, att vara med barnen och få säga hej då till dom.

På eftermiddagen satt vi i arbetslaget och diskuterade. Alla var ganska trötta och jag vet inte hur mycket konstruktivt arbete som vi fick gjort, men det brukar vara så första dagen. Vi har ju faktiskt varit lediga i 7 veckor och nu ska man tillbaka till den strukturerade vardagen. Jag märkte på mig att mina tankar ofta var långt borta 🙂

Kommentera

