Matkasse?

Jag funderade på om vi skulle beställa hem någon sån där matkasse med färdiga middagar. Det visade sig att det inte finns så mycket för oss att välja på 😦 Det enda jag har hittat är faktiskt Linas matkasse. Inte så många som vill leverera ut till oss på landet 🙂

Det kanske hade varit skönt sen en tid efter att bebisen har kommit, att slippa tänka en massa på vad man ska laga för mat och även handla hem varorna. Givetvis får man komplettera med övrigt som behövs, men det är ändå en tanke.

ri_18624_3

Jag håller också på med att tänka ut bra mat som man kan frysa in. Efter nästa vecka, när jag går hemma, tänkte jag laga mat som vi kan ha sen när vi kommer hem från BB. Det skulle vara väldigt skönt att slippa tänka på vad man ska äta och laga mat den första tiden utan bara plocka fram något från frysen. Jag har kommit så här långt:

  • Lasagne
  • Paj av något slag
  • Korv stroganoff

Har ni något förslag?

3 thoughts on “Matkasse?

  1. Gör piroger! Och egen pizza. Och köttfärsås. Energirik mat när du ammar. Fyll frysen med bröd och förstås bär och frysta bananskivor – perfekt till att göra smoothies.

    Vi testade Linas när Nora var liten men det var ingen hit. Däremot fastnade vi för att klicka hem varor från Mathem. En bebis förbrukar mycket som är skönt att slippa släpa hem från affären.

Kommentera

