Torsdag

Redan torsdag. Denna veckan har gått fort! Jag jobbar, men det är väldigt lugnt, jag har ju inte mycket att planera. Alla andra diskuterar arbetsområden och kursplaner och mål och jag känner mig helt off. Dels är tankarna på annat håll (bebis) och eftersom jag inte har något att planera är jag ärligt talat inte så engagerad. Det känns konstigt att inte denna höst vara lika taggad och peppad som jag brukar vara.

Bebisen var riktigt jobbig i går eftermiddag. Den buffade och sparkade och sträckte på sig hela eftermiddagen. När jag kom hem var jag helt slut och somnade.

I förrgår gjorde jag något helt osannolikt. När jag hade kommit hem och ställt bilen skulle jag stänga igen förardörren. Då tappar jag bilnyckeln ( som jag har i samma hand) och den fastnar på insidan av dörren så att den går igen lite halvt. Bilen låser sig och jag kan inte öppna någon dörr. Givetvis har vi bara EN nyckel till den bilen! Helt sanslöst, det händer ju bara inte. Som tur var lyckades Erik och en av grannarna göra en krok av en hederlig gammal galge som de sen kunde få in och öppna dörren med.

Försök göra det med vilje om du kan 😉

Kommentera

