Ekologisk mat

Jag försöker att köpa så mycket ekologisk mat som möjligt. Jag tycker att det är viktigt att försöka vara så miljövänlig som möjligt. Jag brukar faktiskt titta på de ekologiska alternativen först. Det jag har upptäckt är att ofta kostar dessa varor lika mycket eller bara lite mer än vanliga. Det är en intressant upptäckt tycker jag. Alltså behöver det inte kosta så mycket mer att köpa ekologiskt. De varor som jag alltid köper ekologiskt är tex.  mjölk, bananer och kaffe.

ekomat

Nu läste jag en artikel om vilka varor det kan vara extra viktigt att byta köpa ekologiska av olika anledningar. Många besprutas väldigt hårt med farliga bekämpningsmedel.

  • Kaffe
  • Bananer och vindruvor
  • Mejeriprodukter
  • Kött
  • Potatis

Här kan man läsa mer: Byt till ekologiska matvaror.

Kommentera

