Föräldrarledig

Nu är jag alltså föräldrarledig. Vi har anmält på försäkringskassan att jag ska vara hemma. Men vilken djungel det är att försöka förstå sig på alla regler och hur man ska göra smartast. Tanken är i alla fall att jag ska vara hemma ett år och sen ska Erik vara hemma ett halvår.

Vi försöker komma så långt som möjligt här hemma. Erik är på övervåningen varje ledig stund. Jag gör plats för barnsäng. Det betyder att vi måste ta bort ett stort skåp. Och var ska vi ha alla de sakerna nu?? Vår nedervåning börjar verkligen bli för liten. Tycker att vi förtjänar ett sovrum snart! Det hade löst så många problem. Men det är bara att bita ihop och fortsätta. Jag förstår inte hur Erik orkar, för det är ju han som får göra allt nu.

I fredags var vi ute på restaurang. Vi var på Plockepinn och åt tapas. Mycket gott och mysigt var det!

IMG-20130825-WA0000 IMG-20130825-WA0001 IMG-20130825-WA0002

Kommentera

