I väntans tider

Ja, så är det här hemma för min del. Jag var hos barnmorskan i dag och allt såg bra ut. Nu är det så, att jag vet inte om jag kommer på nästa tid som vi har bokat in. Nästa är om en vecka, men bebisen kan lika gärna välja att komma innan dess. Det är så spännande så att det är svårt att fatta!

Helgen började med att familjen Palmgren/Bahrmark var här. Mycket trevligt som alltid! I lördags var vi på en mycket trevlig kräftskiva hos Eriks föräldrar. Vi frossade i goda kräftor, räkor och pajer. Jag var också på barnloppis med Madde och Andrea. Vad hände? Helt plötsligt går vi på barnloppis?? Det är en helt ny värld. Det var här i Svedala och där fanns mycket fina saker. Massor med barnkläder såldes för 10kr/styck. Vi har en hel del och i och med att vi inte vet vilken sort vi får så var det tyvärr lite svårt att gå loss. Men några klädesplagg blev det. Madde fyndade som bara den. De vet att de ska få två pojkar så för dem var det lite lättare!

Spjälsängen är på plats nu och tvättmaskinen går på högvarv med sängkläder och bebiskläder. Barnvagnen har också kommit till affären nu. Den ligger på lagret och bara väntar. Vi bestämde oss för att Eriks föräldrar ska hämta den när vi är på förlossningen så tar de med sig den hit. Så nu är i princip allt färdigt. Jag har en klipptid idag också. Det blir skönt att hinna med det nu innan.

2 thoughts on “I väntans tider

Kommentera

