Barnvagn, bilstol eller bärsele?

Jag var tvungen att göra lite tråkiga sysslor här hemma idag, kände jag. Så idag har jag tvättat, varit och handlat och putsat ett par fönster. Givetvis blev inte allt färdigt, som jag hade velat, men nåt är alltid nåt.

Nuförtiden är det färgglatt och väldigt mönstrat på vår torkställning!

20131023_195606_Hagrid_Grunge

Det här med att handla med ett litet barn. Det är inte helt lätt. Jag tänker på när man ska handla ganska mycket, typ veckohandla. Och man är själv. Dilemmat är var man ska ha ungen. Vagn funkar inte så bra. Då ska man ha en barnvagn framför sig och en kundvagn bakom sig. Inte helt lätt att manövrera. Man kan sätta bilstolen i kundvagnen. Då blir problemet att den tar upp nästan hela platsen och man kan inte handla hur mycket som helst. Alternativ nummer tre är bärsele. Det provade jag idag för första gången. Då kunde jag fylla hela kundvagnen och Elvin var helnöjd. Vi får köra på den varianten i fortsättningen!

Alltid mysigt med en brasa.

20131023_195504_Hagrid_Grunge

Imorgon ska vi till bvc och biblioteket. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda för övrigt 🙂

Kommentera

