Lite insikt

Första träffen med föräldrargruppen var idag. Det var roligt att träffa andra som hade barn i ungefär samma ålder. Av sex stycken var sex pojkar! Föds det bara pojkar nu?? Det känns så! I allfall så var det trevligt. Vi pratade lite om hur det kändes att ha blivit mamma och om det hade blivit som vi hade tänkt oss. Intressant och kul att prata med andra som gå igenom samma saker som en själv. Det här med att inte hinna med allt och frustrationen ibland över att inte få sova och hur trött man kan vara. Under tiden som vi satt där tänkte jag på att vi har ju faktiskt lite rutiner nu. Elvin vet vad som är dag och natt och sover ganska bra på nätterna. Jag hinner med mer av sånt som måste göras, typ tvätta och dammsuga, än vad jag gjorde innan. För bara ett par veckor sen var det fortfarande största projektet att packa in Elvin och Siri i bilen om jag skulle iväg. Nu går det av bara farten och jag ser det inte som jobbigt längre. I går till exempel tog jag med mig både Siri och Elvin till Hanna och hälsade på.  Det känns väldigt skönt för nu har vi lärt känna Elvin så pass mycket att man vågar och kan det nu. När Erik är med är det ju såklart ännu lättare.

Imorgon ska vi till bvc igen för då är det dags för läkarundersökning. De ska titta på ungefär samma saker som de gjorde när han var nyfödd, om jag har förstått det hela rätt.

Kommentera

