Tvätt, tvätt, tvätt

Det blir ganska mycket tvätt, sen Elvin kom, har jag märkt. Jag vet inte hur många gånger det har hänt att det har kommit kiss eller bajs på hans kläder. Och dessa bajsfläckar! De är ju omöjliga att få bort! Om man inte använder vanish. Det har gått åt en del de senaste månaderna kan jag säga 🙂

Idag var det så illa att Elvin fick sig ett litet bad i diskhon. Bajs, bajs överallt!

2013-11-20 10.40.46

Faktiskt så var han ganska glad under större delen av tiden. Annars brukar han gallskrika när han ska bada. Det verkar ju lovande, med tanke på att jag har anmält oss till babysim…

2013-11-19 15.58.17

I går tog jag fram stora kameran och förevigade vår son lite. Vi är lite dåliga på att ta bilder, förutom med mobilen då. Måste bli skärpning på det!

2013-11-20 20.33.10Vi har gjort en liten tavla med Elvins fotavtryck på. Det var inte helt enkelt när ungen spjärnar emot och kniper ihop tårna, men det blev ändå ganska bra tycker jag! Tur att vi äntligen fick foten ur (hihi) och gjorde den. Tavlan och färgen har legat och väntat rätt länge nu. Hade inte varit lika kul att ha en 15-årings fötter på väggen 😛

2013-11-20 20.00.21

Trött kille. Vi har varit och träffat mammagruppen idag, men precis som förra gången sov han igenom nästa hela träffen. Jag upptäckte att en av de andra pojkarna i gruppen var född på samma dag på samma sjukhus bara ett par timmar efter Elvin! Häftigt!

Nu blir det en kopp te och lite tv innan Erik kommer hem.

One thought on “Tvätt, tvätt, tvätt

Kommentera

