Det har varit lite dåligt med uppdateringen här på bloggen, men så har det inte hänt så jättemycket roligt att skriva om heller, tycker jag.

Jag har lånat Maddes hushållsassistent och igår bakade jag thekakor! Det var första gången och de blev jättelyckade. Mycket goda och lätta att göra. Det kommer jag definitivt göra om.

2013-11-27 20.10.06

Jag och Elvin var och handlade igår och då slank det med en julmust. Säsongens första 🙂

2013-11-27 12.41.32

Jag ser väldigt mycket fram emot julen det här året. Det gör jag nog förresten alla år, men det blir ju lite speciellt nu när Elvin finns också. Det känns kul att få vara hemma denna tiden också och kunna pyssla och baka extra mycket! Förutom julfirandet med familjerna, blir det även julfest med vännerna. Knytkalas och julklappslek. Det är en tradition som vi haft ända sen de flesta av oss bodde i Karlskrona. Festens karaktär har förändrats en del, nu är det inte längre sikte på party och utgång. Nu är det mer mys, den gången per år alla träffas. Antalet barn ökar för varje år, nu är det fyra stycken, där Elvin är minst. Madde har ju två på gång så nästa år blir det minst sex stycken 🙂

2013-11-28 11.36.48 En glad Elvin! I går kväll var det lite annat humör. Han var väldigt gnällig och gick inte riktigt att trösta. Till slut somnade han i pappas famn, men jag förväntade mig värsta natten. Istället sov ungen till 4! Helt otroligt! Efter lite mat somnade han om till 7, så idag är jag pigg och glad 🙂

20131125_122818_Hassel

(Bild tagen en annan dag när solen också sken)

2 thoughts on “

  1. Vilken liten charmör!!! Ja, mamma är oxå söt. Hur blir det med Stockholmsresan? Längtar så efter att träffa er.
    Kram från gammelmoster

  2. Åh, det blir tyvärr ingen Stockholmsresa 😦 Vi har bestämt oss för att åka till Göteborg istället. Vi tycker det är lite för långt att köra till Stockholm, med tanke på att man inte vet hur vädret blir. Ska inte du komma ner snart då?
    Kram

Kommentera

