Regnet det bara öser ner…

…och jag är så blöt om både skor och strumpor.

2013-12-04 10.22.33

Nej, riktigt så illa är det inte, men idag regnar det. Riktigt skönt att vi inte har några direkta planer. Vi behöver bara ta oss ut för att rasta Siri, annars ska vi vara hemma och pyssla lite. Ganska skönt, med tanke på att vi har varit iväg de tre senaste dagarna. Det är också roligt såklart, vi har bl.a hunnit med att träffa båda familjerna.

Igår åkte jag och Elvin och hälsade på jobb. Det var roligt att träffa alla eleverna och kollegorna igen. Givetvis lyckades vi tajma så att Elvin gallskrek under lektionen vi skulle vara med på. Så jag fick gå iväg och både amma och byta blöja innan han blev nöjd. Men det är ju så det är, man kan inte riktigt planera hur det ska bli när man har barn. På slutet av lektionen var han gladare så några av tjejerna vågade hålla och gosa med honom.

Jag var med en liten stund på arbetslagsmötet också och Elvin fick jättefina Tiger-kläder som han kan ha när han blir lite större. Det var kul att träffa alla, men sen var det rätt skönt att bara kunna gå därifrån och fortsätta min ledighet. Känns skönt att inte behöva tänka på jobb på väldigt länge till! Jag njuter 🙂

Erik har börjat lägga golvspån på övervåningen nu! Härligt, för nu syns det snabbt att det händer något 🙂

2013-12-01 12.39.37

 

Kommentera

