Stormen Sven

Skrivet under stormen igår kväll.

Strömmen har gått och vi sitter här i mörkret jag, Elvin och Siri. Erik jobbar sent, typiskt nog. Hoppas han kan komma hem lite tidigare. Jag har lyckats få igång en brasa iallafall och tusen värmeljus. Elvin har, efter att ha sovit i över tre timmar på eftermiddagen, vaknat för en liten matstund och nu somnat om igen. Siri skulle behöva gå ut och kissa, men det får vänta. Det finns inte mycket att göra. Jag försöker läsa lite framför brasan. Jag har satt på tekannan på kaminen så förhoppningsvis kan jag få mig en kopp te om en stund. Dags att lägga in en ny pinne i brasan!

Uppdatering: Erik kom hem lite tidigare, Siri kunde få gå ut och jag fick två ganska varma koppar te 🙂

Kommentera

