Julpyssel

Den här veckan har börjat med lite pyssel och julklappsinhandling. Alla julklapparna är faktiskt färdiga nu, väldigt skönt. Jag och Elvin var på Emporia i måndags och köpte de sista. Elvin var ganska kinkig och ville inte ligga i vagnen när han var vaken. Man får nog börja ta med sig selen nu så att han kan hänga (haha) med lite mer. Han har varit förkyld ett par dagar också så det har också gjort att han varit lite extra kinkig. Tre nätter i rad har han vaknat ca en gång i timmen och skrikit. Jag har med andra ord varit som en zombie. Ibland har ingenting hjälpt heller. Men vi har överlevt och inatt har vi sovit som aldrig förr. Jag har varit vaken ett par gånger, men det känns ändå som att jag fått sovit massor. Senare idag ska vi iväg till mammagruppen!

2013-12-15 14.39.12 2013-12-16 12.25.41

God sushi som var min lunch på Emporia.

I går var det pysselns dag för oss. Vi började med att åka hem till Madde för att baka. Vi gjorde knäckebröd, lussekatter och lussebullar.

2013-12-17 13.27.03

Madde med sin fina, stora mage. Snart kommer de två småkillarna ut 🙂

2013-12-17 13.27.24

Vörtknäcke med goda frön på. Jag har aldrig gjort knäckebröd förut, men det var lite kul att göra även om det var ett projekt.

2013-12-17 15.18.49

Lussekatter…

2013-12-17 15.18.56

och lussebullar. Mycket goda med vaniljkräm och kanelsmör inuti så de blev riktigt saftiga. De blev kanske inte de vackraste, men goda 🙂

2013-12-17 19.29.13

På kvällen gjorde jag ljus! Jag har sparat en massa gamla ljusstumpar som jag smälte ner och satte i nya vekar. Det blev tre nya ljus. Jag får visa bilder sen för jag har inte tagit några ännu.

På övervåningen fortsätter arbetet. Erik har nu lagt alla golvspånen så nu är där golv igen. Förrutom i badrummet som ska läggas för sig. Nu ska han förbereda så att vi kan sätta upp panel efter att isoleringen är satt.

 

Kommentera

