Årets mörkaste dag

2013-12-21 11.16.25

Så här glad är man ibland när man vaknar efter sin lilla tupplur på förmiddagen. Då har man också kunnat ligga och jollra en stund för sig själv.

Så har det blivit den mörkaste dagen på hela året. Vilket innebär att nu vänder det och vi går mot ljusare tider! Att bara veta det hjälper lite i allt det mörka.

Jag har en hungrig kille i knät som inte ville blogga just nu. Återkommer!

I´m back!

Årets mörkaste dag alltså. Jag läste nånstans att solen bara är uppe 7 timmar och 2 minuter idag. Och molnigt är det så den lär man inte se idag heller. Vi får väl skynda oss ut med Siri så att det blir en promenad i ljuset.

Just nu är det julbestyr som sker för det mesta. Igår var hela familjen iväg och köpte lite julklappar till hundarna (4 stycken!), lite mer mat som behövdes och lite god dricka på systemet. Jag hann även putsa fönsterna (som jag har tänkt göra sen innan Elvin föddes!) I dag har jag städat så att här är julfint och sen ska alla julklapparna slås in.

2013-12-20 13.01.56

Elvin glad och vaken när vi handlar mat.

2013-12-19 22.26.05

Så här blev en av ljuslyktorna som jag gjorde av gamla stumpar.

2013-12-20 20.10.16

Nu är Erik också julledig så nu är hela familjen samlad! Det firades med lite somrig öl framför På spåret. Vi tittar varje vecka, men igår tyckte jag det var väldigt svårt. Jag kunde faktiskt ingenting 😦 Då är det inte så skoj.

Kommentera

