Hipp hipp hurra!

I går var det lillsyrrans födelsedag. Jag packade in Elvin och Siri i bilen och for till Helsingborg. Givetvis var det just denna dagen som vintern kom till Skåne. Det snöade och det blåste. Jag fick köra långsamt hela vägen till Löddeköpinge. Två lastbilar hade åkt av och ställde till det. På vägen hem var det ännu värre och jag körde i ca 80km hela vägen hem. Men allt gick bra och det är ju huvudsaken!

Hos Hanna blev vi bjudna på fika, både kärleksmums och glass med fruktspett. Efter lite mys med mormor och morfrar ( i plural) åkte alla hem utom jag. Jag hade bjudit in mig själv på kvällsmat så jag stannade och åt blodkorv innan vi körde hem. Det var mums!

2014-01-27 15.03.41

Systrarna Olsson

2014-01-27 15.09.14

Födelsedagsgrisen

2014-01-27 18.50.16

Så söta!

 

I dag har jag en väldigt lugn kille här hemma. Han är allmänt nöjd och sitter glatt sugande på sin napp bredvid mig i soffan. Vila middag har jag också lyckats med vilket är uppskattat efter en jobbig natt. Klockan 05.00 hade jag fortfarande inte somnat… Elvin har nu börjat få äta lite gröt och vi hoppas att det ska göra att han sover lite längre på natten. Att vakna varannan timme tar knäcken på mig!

Kommentera

