Lugna puckar

Det är väldigt lugnt just nu. Lite för lugnt. Det är inte mycket som är inplanerat. Nästa vecka är faktiskt helt tom förrutom simmet på torsdag. Kanske blir det fika med några små kompisar. Fast jag ska nog inte klaga. Nästa lördag ska jag bjuda på lite fika för några kompisar med familjer. Så det är en del att fixa inför det. Jag ska försöka baka lite gott och så måste jag städa lite också. Jag fyller ju 35 snart…Känns inte så jätteroligt att bli så gammal, men det ska bli roligt att få bjuda på lika fika. Helgen efter blir det kalas för familjerna. Då blir det både mat och fika så det blir lite att fixa. Men med tanke på att jag inte har haft kalas på ett par år så känns det bara roligt! Även om vi har det trångt och ofärdigt här hemma så blir det kul att bjuda hem alla. Kommer alla så blir vi 9 vuxna och 6 barn :0 Full rulle!

2014-02-01 10.19.48

I morse var det dags för gröt igen. Det är lika bra att sitta i bara blöjan för det är en kladdig historia! Men gott är det 🙂

2014-02-01 11.58.36 2014-02-01 11.58.44

Sen var det en trött kille som satt i soffan. Men han skulle inte ligga i sängen, så han somnade så här. Då kunde jag passa på att dammsuga lite och byta en lådfront på byrån som det var fel på.

Nu blir det lite egengjort ärtsoppa till lunch innan vi åker in till Mobilia och fikar med Cillen. Jag ska även passa på att köpa iskubslådor så jag kan börja göra lite smakportioner till Elvin! Trevlig helg allihop!

 

Kommentera

