Den första tanden!

Ja, då var den på väg. Den första tanden! Jag upptäckte den i morse när Elvin skulle få smaka en brödsmula och stoppade in fingret i hans mun. Jag fick ett bett i fingret, aj, där var något vasst där inne i underkäken. Och jo, där var den. Den första tanden! Vi sa det till vår bvc sköterska vid 4 månaders kontrollen att vi tyckte vi kunde skymta något som såg ut som en tand. Men nej, det trodde hon inte. Men så var det alltså. Nu kan man ju hoppas att det är tanden som har gjort att han sovit så dåligt de senaste veckorna. Och framför allt att han kommer att sova bättre snart 🙂 Det hade både den trötta mamman och pappan uppskattat!

 

Igår fikade vi med Cillen och gjorde lite inköp på Mobilia. Elvin testade mig lite. När jag skulle handla på Willys började han gallskrika och vägrade ligga i vagnen. Jag kände hur folk tittade på mig och jag började svettas. Han blev inte tyst förren jag plockade upp honom ur vagnen. Men hur lätt är det att ta varor och betala samtidigt som man har en bebis på ena armen?? Men så fick det bli. Sen hann vi inte mer än ut från affären, på med overallen och så somnade han så fort huvudet landade på kudden. Envis liten kille vi har 🙂

2 thoughts on “Den första tanden!

Kommentera

