Regndag=meckigt

Efter att faktiskt ha fått sova över 7 timmar i natt (dock inte i sträck) känner jag mig pigg. Jag gick och la mig redan vid 7 igår innan Elvin somnade! Jag var trött och kände att det är lika bra att passa på om det sen blir en jobbig natt. Så Erik somnade Elvin och sen fick han titta på tv i lugn och ro (för en gång skull).

Vi var uppe redan vid halv 8 för hantverkarna skulle komma och göra färdigt takfönstret. Så Siri fick sin morgonpromenad ganska tidigt idag. Men att vakna och se att det regnar en hel del ute är inte kul, speciellt när man är hundägare :(När man ska gå ut med barnvagn och hund i regnet innebär det en hel del meck. Siri ska ha sin regnjacka på sig, jag ska ha regnkläder och vagnen ska ha regnskydd. När man väl kommer ut är det väl ok, men när man väl ska in igen är allting dyngsurt och gegigt 😦 Nu håller vi oss inne resten av dagen och eventuellt blir det en tur till något köpcentrum i eftermiddag för att uträtta lite ärenden.

 

TGIF!

Kommentera

