Filmtajm!

Den senaste tiden har jag fått tummen ur och sett lite olika filmer.

Jag har sett ”Mud” med Matthew Mcconaughey. Helt ok film om två tonårspojkar som stöter på en rånare på rymmen. Schyst miljö vid Mississippifloden.

Sen har jag sett ”12 years a slave”. Den handlar om en svart man som bor med sin familj. Han är en fri man men blir tillfångatagen och tvingas att leva som slav under 12 år. Den var gripande och bra. Den hade varit ännu bättre om det inte hade tagit tre dagar att se klart den. När man har en liten blir det många avbrott och i snitt tar det nog tre dagar att se klart en hel film 🙂

I lördags såg jag och Erik ”Tillsammans”. Han hade tydligen inte sett den.

Nu har jag precis sett klart ”Mig äger ingen” med Persbrandt som alkoholiserad pappa. Gripande och ganska hemsk historia om en liten flicka som bor själv med sin pappa som blir mer och mer alkoholiserad. Bra skådespelarinsats av Persbrandt också! När jag sett klart filmen upptäckte jag att den var baserad på en bok jag läste för ett par år sen.

2014-03-24 21.33.16

På min lista (givetvis en lista 🙂 av kommande filmer står

Elephant
Monica Z
The wolf of Wall Street
Jobs
Captain Phillips
Dallas byers club

One thought on “Filmtajm!

  1. Såg Mig äger ingen i förra veckan (ser nästan aldrig film) och tyckte den var bra. Boken håller jag som en av topp tio jag läst. I klass med Underdog. Eller Svinalängorna.

Kommentera

