Trädgårdsnörderi

Vår trädgård är ju verkligen inte prioriterad nu när vi inte ens har ett sovrum ännu. Men lite saker är roliga att hinna med. Jag har som mitt lilla projekt odlat lite olika saker i de gamla odlingsbäddarna och nu börjar det komma upp lite av varje. Jag har satt potatis, gul lök, röd lok, rödbetor och två olika sorters sallader. Jag ska även sätta lite morötter och rädisor men det har inte blivit av ännu. Jag ville odla lite sånt som man ofta handlar. Vi har även lite olika kryddor som basilika, timjan och gräslök i växthuset. I helgen var vi och handlade tre olika sorters tomater också. Det blir kul att se vad som tar sig och hur god skörd vi får! Lite nördig har jag allt blivit när jag tycker det är skönt när det regnar rejält för då mår mina grödor bra 🙂

2014-05-19 21.01.59 2014-05-19 21.02.07 2014-05-19 21.01.43

Kommentera

