Min första morsdag

Jag har fått uppleva min första morsdag och firad blev jag! Men vi tjuvstartade och gjorde det redan på fredagen när Erik var ledig. Vi åkte en tur på Österlen hela familjen. Vi åt en jättegod lunch på Olof Viktors, varsin stor macka med massor av kräftstjärtar. Sen åkte vi vidare till Åbergs trädgård. Det är en plantskola som har både massor av växter till försäljning och olika visningsträdgårdar. Det är ett jättemysigt ställe att gå runt och titta på allt. Vi var där i flera timmar och det var helt underbart väder, minst 25 grader och strålande sol. Efter att ha fikat på mumsiga rabarberbiskvier och inhandlat lite av varje åkte vi hemmåt igen. Det var en härlig dag 🙂

Jag blev också lite firad på söndagen. Jag mötte upp Erik och Elvin vid Folkets park och så gick vi en runda på barnloppisen. Då var jag härligt uppvilad efter att ha sovit på hotell en natt med syrran. Vi tog lite barnledig tid käkade god grekisk mat, snackade en massa, gick på stan och sen sov vi ostört en natt! Perfekt sätt att börja morsdag på 🙂 Efter loppisen åkte vi till Eriks föräldrar och så grillade vi där och stannade resten av dagen. Jag ser fram emot nästa morsdag om det ska vara så här mysigt 🙂

Erik och Elvin, ni har satt ribban högt 😉

2014-05-23 13.26.32

One thought on “Min första morsdag

Kommentera

