Fläderdille

Vi har fläderbuskar i vår trädgård. I år har vi fått otroligt mycket fläder. Jag har gjort en sats saft som blev riktigt bra.

2014-06-23 16.28.51

Sen funderade jag vad man kunde göra mer med fläder. Det visade sig att det fanns lite av varje som man kunde göra. Jag hittade en sida med tips på att man kunde göra bl a fläderpannacotta, fläderglass, citron- och fläderpaj. Det som jag fastnade för var fläderchampagne. Väldigt lätt att göra. Så nu har jag satt en sats bubbel också så får vi se om det blir något av det. Det som verkar lite svårt är att få till så att det blir just bubblor. Vi får väl se om ett par dagar!

Flädertips!

 

Kommentera

