Snart börjar allvaret!

Erik har nu gått på pappaledighet och ska nu få förmånen att hänga med Elvin de kommande sju månaderna. Jag ska börja nytt jobb på måndag. Jag ska börja jobba på mellanstadiet, vilket blir en ny erfarenhet. Jag har bara varit på högstadiet så det ska bli spännande och roligt att se vad jag tycker om det. Jag tycker  ju det är så roligt med tonåringar så jag undrar om det kommer kännas lika utmanande med yngre elever. Spännande blir det som sagt! Det känns kul att det är ett nytt jobb jag ska börja på nu för då vet man inte riktigt vad man kommer till. Jag ska börja jobba på en kommunal skola i Tygelsjö. I en årskurs 4 blir det nu, vilket känns långt ifrån de 8:or och 9:or jag är van vid!

Innan det nya livet börjar på måndag har jag bokat in en helkväll med Madde och Cillen. Så ikväll blir det lite gott dricka, karaoke och kanske även utgång för att avsluta den här mammaledigheten. Det ska bli riktigt kul eftersom vi alltid har svårt att hitta tider att träffas alla tre. Så nu målas det naglar och bestäms festoutfit här hemma för snart ska jag iväg 🙂

 

Lite bilder från de senaste dagarna…

2014-08-07 15.04.22

 

Häromdagen blev det bad i hon i köket. Det var kul, speciellt när det kom vatten från kranen. Han grät faktiskt när jag tog upp honom, så roligt tyckte han det var.

2014-08-08 13.55.59

 

Igår var vi på stranden i Skateholm tillsammans med farmor, farfar, moster och kusiner. En riktigt mysig dag var det och antagligen den sista stranddagen för vår del detta året. Det blev några sköna dopp och Elvin stortrivdes när jag drog runt honom i vattnet.

2014-08-08 13.21.42

Stranden i Skateholm är helt otrolig! Den är jättefin med ljus, fin sand och långgrunt vatten. Och att en strand kan vara så här tom en dag i början av augusti!

 

 

2014-08-09 15.16.10

 

Så fort man sätter ner Siris skålar så hittar man Elvin där. Han vägrar också att lyssna när vi säger att han inte får. Han tycker det är jättekul!

Kommentera

